در این مقاله بهترین ویژگی ها و مزایای یک سیستم CRM در مهندسی را توضیح می دهیم و به شما کمک می کنیم تا سیستمی پیدا کنید که با نیازهای شما هماهنگ باشد. هر صنعت تجاری نیازها و ابزارهای خاص خود را برای انجام کارها دارد. صنعت مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر شما قبلا از اپلیکیشن ها یا نرم افزارهایی برای بخش های مختلف کسب و کار خود استفاده می کنید، بهتر است یک نرم افزار واحد برای مدیریت یکپارچه همه چیز پیدا کنید. سیستم CRM به شما کمک می کند تا کل کسب و کار خود را مدیریت کنید، نه فقط فروش یا ارتباطات را.
بیشتر سیستم های CRM عمومی هستند و برای شرکت های مهندسی طراحی نشده اند. از آنجا که هر صنعت نیازهای خاص خود را دارد، کاواک یک سیستم CRM ارائه می دهد که نیازهای صنعت مهندسی را نیز برآورده می کند.

سیستم CRM دقیقا به چه معناست؟
به زبان ساده، CRM یک ابزار ابری است که تمام داده های شما را در یک مکان ذخیره می کند و به شما کمک می کند تا روابط با مشتریان را مدیریت کنید. به جای پخش کردن داده های شرکت در جاهای مختلف، می توانید همه چیز را در یک مکان نگه دارید. این کار به تیم های شما کمک می کند تا سریع تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند، به این ترتیب شرکت شما کارآمد تر شده و خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهد.
متأسفانه، بسیاری از شرکت های مهندسی هنوز از ابزارهای قدیمی مانند ورد یا اکسل استفاده می کنند. این ابزارها برای مدیریت ارتباط با مشتریان منسوخ شده اند. با استفاده از یک سیستم CRM در مهندسی مانند کاواک CRM، شما نه تنها می توانید تمام داده های کسب و کار خود را سازمان دهی کنید، بلکه قادر خواهید بود سرنخ های فروش را مدیریت کنید، اشتباهات در ارتباطات را کاهش دهید، پروژه های متعدد را پیگیری کنید و بسیاری از امکانات دیگر که در دسترس شما خواهد بود.
چرا شرکت های مهندسی به یک CRM در مهندسی نیاز دارند؟
همان طور که قبلا ذکر شد، یک سیستم CRM برای شرکت های مهندسی مزایای زیادی برای این شرکت ها به همراه دارد. آن را به عنوان یک مکان ابری در نظر بگیرید که در آن همه کارکنان شرکت شما می توانند به اطلاعات کلیدی مربوط به پروژه ها، مشتریان یا هر چیزی که به کسب و کار مربوط می شود، دسترسی داشته باشند. این امر می تواند به شرکت شما کمک کند تا به شکل بهتری عمل کند و از رقبا متمایز باشد. بخش های مختلف قادر خواهند بود به طور مؤثر تر با یکدیگر همکاری کنند که در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتریان می شود.
مزایای استفاده از سیستم CRM در شرکت های مهندسی

1- افزایش فروش
به عنوان مالک یک کسب و کار، شما می خواهید فروش بیشتری داشته باشید و درآمد خود را افزایش دهید. بدون اطلاعات منظم، گروه های مشتریان و اتوماسیون، بهبود عملکرد شما دشوار خواهد بود. یکی از ویژگی های کاربردی CRM در مهندسی، گزارش ها هستند. با تحلیل گزارش های خود (که می توانید آنها را به طور خودکار تنظیم کنید)، می توانید الگوها را شناسایی کرده و بینش های ارزشمندی در مورد کسب و کار و فروش خود به دست آورید.
برای مثال، می توانید بهترین مشتریان و حساب های کاربری آنها را تحلیل کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید تجربیات مشابهی را به مشتریان دیگر ارائه دهید و فروش را افزایش دهید. همچنین می توانید از داده های جمع آوری شده برای کشف فرصت های بیش فروشی و مکمل فروشی که ممکن است پیش از این آنها را نادیده گرفته باشید، بهره برداری کنید.
2- افزایش کارایی کلی کسب و کار
یکی از مزایای کلیدی استفاده از سیستم CRM در مهندسی، بهبود کارایی کسب و کار است. این فرایند با هم راستا کردن کارکنان و فرآیندها آغاز شده و سپس به بهبود عملکرد تیم ها منجر می شود. هنگامی که یکی از اعضای تیم فروش به اطلاعات پشتیبانی مشتری نیاز دارد، ممکن است پیدا کردن زمان مناسب برای ارتباط برقرار کردن چالش برانگیز باشد. این موضوع می تواند منجر به از دست رفتن ارتباط و در نتیجه نارضایتی مشتری شود.
سیستم CRM برای شرکت های مهندسی دارای چت داخلی است که می توانید پیام ها یا فایل ها را برای همکاران ارسال کنید. به این ترتیب، زمانی که کسی وارد سیستم می شود، بلافاصله پیام های خود را مشاهده کرده و اقدام می کند. این کار باعث صرفه جویی در زمان، کاهش اضطراب و بهبود ارتباطات می شود. یکی از مزایای بزرگ استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در مهندسی، اتوماسیون است. شما می توانید با خودکار کردن وظایف دستی، آنها را کاهش دهید. این امر باعث افزایش کارایی شرکت شما شده و از بروز خطاها جلوگیری می کند.
3- بهبود خدمات به مشتری
رضایت مشتری در هر کسب و کاری، از جمله مهندسی، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل، داشتن بهترین سیستم CRM برای صنعت مهندسی بسیار حائز اهمیت است. وقتی خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه می دهید، احتمال اینکه آنها دوباره به سراغ شما بیایند، زیاد است. با CRM مهندسی، تمام داده های کسب و کار شما در یک مکان منظم شده است. تیم پشتیبانی شما می تواند به راحتی به ارتباطات قبلی، تاریخچه خرید، قراردادها و هر اطلاعات مرتبط دیگری دسترسی پیدا کرده و مشکلات مشتریان را سریع تر حل کند.
چگونه بهترین CRM را برای مهندسین انتخاب کنیم؟
سیستم های CRM زیادی در دسترس هستند، اما CRM کاواک یکی از بهترین گزینه ها است. این سیستم طوری طراحی شده که تمام ویژگی های مورد نیاز شما را دارد. کاواک یک نرم افزار CRM ابری است، بنابراین استفاده و پیاده سازی آن آسان است. علاوه بر این، به دلیل نیاز شما به الزامات کمتر، مقرون به صرفه تر است. هم چنین می تواند با سایر برنامه ها یا نرم افزارها ادغام شده و تمام اطلاعات مهم شما را در یک مکان جمع آوری کند.
چرا کسب و کار مهندسی به یک سیستم CRM نیاز دارد؟

ماهیت پیچیده مهندسی نیاز به رویکردی خاص دارد. در اینجا به شما می گوییم که چگونه نرم افزار CRM کاواک به کسب و کار مهندسی کمک می کند:
- سیستم CRM مختص شما ساخته می شود: هر کسب و کار مهندسی منحصر به فرد است. گزینه های سفارشی سازی ما، مانند فیلدهای نا محدود، به شما این امکان را می دهند که CRM را بر اساس فرآیندها و مراحل فروش خاص خود تنظیم کنید.
- ادغام نرم افزار: نرم افزار KavakCRM داده ها را از ابزارهای ضروری شما مانند موجودی، نرم افزار مناقصات و مدیریت پروژه جمع آوری میکند تا تمام اطلاعات مشتری در یک مکان متمرکز باشد.
- قابلیت مقیاس پذیری: ابزار CRM در مهندسی کاواک با نیازهای در حال رشد کسب و کار مهندسی شما سازگار می شود، برخلاف CRM های معمولی که ممکن است نتوانند با آن هماهنگ شوند.
- ذخیره سازی اسناد ضروری: سیستم کاواک دسترسی آسان تیم شما به اسناد مهم مانند دستورالعمل های ایمنی و بهداشتی، رعایت مقررات و نقشه ها را در هر مکان ممکن می سازد.
جمع بندی نهایی
انتخاب یک سیستم سی آرم برای مهندسی (CRM در مهندسی) می تواند دشوار باشد. شما باید نیاز های کسب و کار خود را درک کرده و برای آینده برنامه ریزی کنید تا نرم افزاری را انتخاب کنید که گام به گام با شما رشد کند.