یک نرم افزار CRM ابری میتواند ابزار بسیار مفیدی برای تیمهای فروش و بازاریابی باشد، اما دانستن اینکه کدام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ابری برای کسب و کار شما مناسب است یا اصلا به آن نیاز دارید یا نه، دشوار است.
تصور کنید که یک پلتفرم واحد دارید که به شما امکان می دهد همه داده های مشتری خود را در هر زمان و هر مکان ذخیره و به روز رسانی کنید. پلتفرمی که فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات شما را خودکار میکند و به شما کمک میکند تجارب شخصی شده را در کانالها ارائه دهید.
این جادوی CRM ابری (Cloud) است. یک فناوری قوی که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را مقیاس بندی کنید و بدون نیاز به زیرساخت های پرهزینه و پیچیده فناوری اطلاعات، با نیازهای متغیر سازگار شوید.
این راهنمای CRM ابری به شما نشان می دهد که چگونه کار می کند و چرا بهتر از سیستم های CRM در شبکه داخلی است. در این راهنما، توضیح خواهیم داد که CRM ابری چیست؟ چه مزایایی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟ ما همچنین به شما توصیه های عملی در مورد چگونگی انتخاب بهترین راهکار برای کسب و کار شما و نحوه استفاده حداکثری از آن خواهیم داد.
CRM ابری چیست؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات مربوط به طیف وسیعی از تماس ها و روابط داخلی و خارجی را مدیریت کنند. نرم افزار CRM ابری یا Cloud راه حلی است که بر روی سرورهای ارائه دهنده نرم افزار میزبانی می شود و سازمان ها می توانند از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشند.
هر چند CRM ها فقط برای مدیریت اطلاعات مشتری استفاده نمی شوند. اینها ابزارهای قدرتمندی برای خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار و متمرکز کردن اطلاعات در سراسر بخش ها هستند. آنها دسترسی به داده های جامع از ابر نرم افزار CRM و جاهای دیگر را برای فروش، بازاریابی و حتی منابع انسانی آسان می کنند.
با نرمافزار CRM مبتنی بر وب، تیم فروش شما میتواند بهترین زمان را برای دستیابی به سرنخهای داغ خود و نحوه تعامل آنها در هر نقطه تماس با سفر مشتری پیدا کند. مدیران فروش می توانند به داده های جامع در مورد عملکرد تیم، فرصت های از دست رفته و بهترین نقاط قوت دسترسی داشته باشند.
برخلاف نرمافزار CRM تحت شبکه داخلی، سیستمهای CRM مبتنی بر ابر در فضای ابری کار میکنند و در هنگام همکاری، دسترسی و بهروزرسانی سوابق مشتری و دادههای مشتری، انعطافپذیری بیشتری ارائه میدهند. آشنایی با اینکه نرم افزار CRM ابری چیست؟ و چه چیزی می تواند برای شرکت شما فراهم کند، می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد، اما درک مزایای CRM زمانی ساده است که به یک سری نکات تقسیم شود. پس بیایید این کار را انجام دهیم.
چه کسانی باید از نرم افزار CRM ابری استفاده کنند؟
راهکارهای CRM ابری برای طیف گسترده ای از کسب و کارهای ایده آل هستند، از جمله:
1. استارتاپ ها و کارآفرینان
CRM ابری به استارتآپها و کارآفرینان یک پلتفرم منعطف و قابل دسترس برای سازماندهی و پرورش کارآمد پایگاه مشتریان خود و در عین حال تمرکز بر رشد کسبوکار ارائه میدهد.
2. کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMBs)
CRM کلاود برای SMB هایی که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای مدیریت روابط با مشتری خود بدون تحمل سخت افزار گران قیمت یا زیرساخت فناوری اطلاعات هستند، عالی است.
3. تیم های از راه دور
Cloud CRM به تیمهای کار از راه دور (دورکاری) از آدرسهای کسبوکار مجازی و فضای کاری راه دور اجازه میدهد تا با متمرکز کردن دادههای مشتری، ارتباطات و پیشرفت فروش، به طور یکپارچه با یکدیگر همکاری کنند و کار گروهی کارآمد را بدون توجه به مرزهای جغرافیایی تقویت کنند.
4. فروشندگان حرفه ای
با نرم افزار CRM ابری، فروشندگان می توانند به داده های مهم مشتری و اطلاعات فروش از دستگاه های تلفن همراه خود در هنگام سفر یا در طول جلسات مشتری دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که سازنده و مطلع خواهند بود.
5. مشاغلی که به دنبال مقیاس پذیری هستند
راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری ابری را میتوان به راحتی بر اساس نیازهای در حال تحول یک کسبوکار بزرگتر کرد. این باعث می شود که آن را به یک انتخاب عالی برای شرکت هایی که توسعه سریع یا افزایش پایگاه مشتری را تجربه می کنند، تبدیل کند.
6 دلیل پذیرش نرم افزار CRM ابری چیست؟
در این بخش، 6 دلیل غیرقابل انکار را بررسی خواهیم کرد که چرا کسبوکارها به طور فزایندهای به نرم افزار CRM ابری روی میآورند تا تعاملات مشتریان خود را متحول کنند و عملکرد کلی خود را ارتقا دهند.
1. کارایی هزینه
برنامه های کاربردی ابری نیاز به خرید مجوزهای نرم افزاری گران قیمت را از بین می برند. در عوض، میتوانید مدل های قیمت گذاری CRM مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید که اغلب شامل بهروزرسانیهای منظم، امنیت دادهها و پشتیبانی است.
2. قابلیت دسترسی
CRM ابری به کاربران امکان می دهد از هر دستگاهی که اتصال اینترنت دارد به اطلاعات و داده های مشتری دسترسی داشته باشند. چه در دفتر باشید، چه در جاده یا در خانه کار کنید، می توانید در ارتباط باشید و از وضعیت مطلع باشید.
3. به روزرسانی خودکار
ارائه دهندگان CRM کلاود یا ابری به طور مداوم پلتفرم های خود را با به روزرسانی های منظم و بهبود ویژگی ها بهبود می بخشند. در نتیجه، میتوانید بدون نگرانی در مورد بهروزرسانیهای دستی، از جدیدترین ابزارها و قابلیتها استفاده کنید.
4. مقیاس پذیری
بر خلاف سیستم های CRM سنتی، که ممکن است نیاز به بازنگریهای گسترده برای تطبیق با رشد داشته باشند، راهکارهای CRM ابری به راحتی میتوانند برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر کسبوکار افزایش یابند.
5. همکاری
با نرم افزار سی آر ام ابری، تیمها میتوانند بدون زحمت با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتری، تاریخچه ارتباطات و دادههای فروش، بیدردسر همکاری کنند و رویکردی یکپارچه و آگاهانه را برای تعامل با مشتری تقویت کنند.
6. تجزیه و تحلیل زمان واقعی
سیستمهای CRM مبتنی بر ابر، بینشهای بیدرنگ درباره رفتار مشتری، عملکرد فروش، و اثربخشی کمپین بازاریابی ارائه میکنند و به شما این امکان را میدهند که فوری تصمیمهای مبتنی بر داده را بگیرید.
ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM ابری
هنگامی که صحبت از نرم افزار CRM ابری می شود، ویژگی های کلیدی زیر به کسب و کارها برای ایجاد و حفظ روابط موفق با مشتری قدرت می دهد.
1. مدیریت تماس
مدیریت تماس در قلب هر سیستم CRM است. سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ابری یک پایگاه داده متمرکز برای ذخیره تمام اطلاعات مشتری شما در یک مکان فراهم می کند. از جزئیات اولیه تماس گرفته تا تاریخچه ارتباطات و رفتار خرید، می توانید به یک نمای جامع از هر مشتری دسترسی داشته باشید. مدیریت تماس کارآمد به شما امکان می دهد داده ها را بازیابی کنید، تعاملات را ردیابی و سرنخ ها را به سرعت پرورش دهید. با دید 360 درجه از مشتریان خود، می توانید نیازها، ترجیحات و نقاط دردناک آنها را بهتر درک کنید و وفاداری آنها را تقویت کنید.
2. اتوماسیون بازاریابی
نرم افزار CRM ابری، شما را قادر می سازد تا تلاش های بازاریابی خود را خودکار کنید، مخاطبان خود را بر اساس رفتار و ترجیحات تقسیم بندی کرده و محتوای شخصی سازی شده را در زمان مناسب ارائه دهید. این نرم افزار از کمپین های بازاریابی ایمیلی گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی، اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی را ساده می کند و در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند. با تجزیه و تحلیل پاسخ های مشتریان و ردیابی موفقیت کمپین، می توانید استراتژی فروش و بازاریابی خود را برای حداکثر تأثیر و بازگشت سرمایه تنظیم کنید.
3. مدیریت وظایف
با ویژگیهای مدیریت وظایف در CRM ابری، وظایفی را به اعضای تیم اختصاص دهید، ضرب الاجل تعیین کنید و پیشرفت را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز از بین نمی رود. مدیریت وظیفه مسئولیت پذیری و همکاری را تقویت می کند و تضمین می کند که تیم شما کارآمد عمل می کند و ضرب الاجل های مهم را رعایت می کند. فرآیند مدیریت وظایف در یک سیستم CRM ابری به شما امکان می دهد وظایف را ایجاد، اختصاص دهید، سپس پیگیری و تکمیل کنید.
4. ردیابی خط لوله
با ردیابی خط لوله در CRM ابری، خط لوله یا پایپ لاین فروش خود را به راحتی مدیریت کنید. فرصت های فروش خود را در مراحل مختلف فرآیند فروش تجسم کنید تا موانع احتمالی را شناسایی کرده و معاملات را اولویت بندی کنید. با نظارت بر خط لوله خود، می توانید منابع را به طور موثر تخصیص دهید و تصمیمات مبتنی بر داده را برای تسریع معاملات از طریق قیف فروش اتخاذ کنید.
5. همکاری
همکاری موثر کلید موفقیت در چشم انداز کسب و کار پویای امروزی است. نرم افزار CRM ابری ویژگیهای همکاری را ارائه میکند که ارتباط یکپارچه و اشتراک دانش را بین اعضای تیم تسهیل میکند. ابزارهای همکاری خواه به اشتراک گذاری بینش ها، به روزرسانی وضعیت معامله، یا بحث در مورد استراتژی ها به صورت داخلی با استفاده از یادداشت ها، ایمیل ها، فایل های مشترک و غیره باشد، ابزارهای همکاری کار تیمی را ارتقا می دهند و یک محیط کاری منسجم را تقویت می کنند.
6. گزارش و تجزیه و تحلیل
دادهها سوختی است که رشد کسبوکار را هدایت میکند و CRMابری ابزارهای گزارشدهی و تحلیلی قوی برای تبدیل دادههای خام به بینشهای عملی فراهم میکند. گزارش های دقیق در مورد رفتار مشتری، عملکرد فروش و اثربخشی بازاریابی به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه بگیرید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
با نظارت بر شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) CRM و تجزیه و تحلیل تعاملات مشتری، میتوانید فرصتهای بهبود را شناسایی کرده و بهسرعت به مشکلات احتمالی رسیدگی کنید. مشاهده دادهها در زمان واقعی شما را قادر میسازد تا استراتژیهای خود را به صورت پویا تغییر دهید و اطمینان حاصل کنید که کسبوکار شما چابک و رقابتی باقی میماند.
7. یکپارچه سازی
برای دستیابی به حداکثر بهره وری، CRM شما باید به طور یکپارچه با سایر ابزارهای تجاری ضروری کار کند، مانند:
- پلتفرم های بازاریابی ایمیلی: داده های مشتری را با پلت فرم بازاریابی ایمیلی خود برای کمپین های هدفمند و شخصی سازی شده همگام سازی کنید.
- نرم افزار حسابداری: به طور خودکار تراکنش های مشتری و اطلاعات حساب را برای حفظ دقت مالی به روز می کند.
- ابزارهای همکاری: CRM را با برنامه های مدیریت پروژه و ارتباط ادغام کنید تا همکاری تیمی را ساده کنید.
قابلیتهای یکپارچهسازی، شکاف بین سیستمهای مختلف را پر میکند و تبادل دادهها و گردشهای کاری ساده را امکانپذیر میسازد. این مراکز داده را حذف می کند و همکاری بین بخشی را افزایش می دهد. این به تیم شما قدرت می دهد تا به طور منسجم کار کند، بهره وری را بهبود بخشد و یک تجربه مشتری واحد ارائه دهد.
چرا کاواک را به عنوان CRM ابری خود انتخاب کنید؟
یکی از مزایای بزرگ CRM ابری کاواک این است که با بسیاری از سرویسهای مبتنی بر وب دیگری که استفاده میکنید یکپارچه میشود و به شما امکان میدهد فرآیند کاری خود را ساده کنید و فوقالعاده کارآمد شوید. کاواک برای فروشندگان توسعه داده شده است، که برای پر کردن شکاف ها در گردش کار فروش شما با ترکیب همه ابزارهای لازم در یک بسته ساخته شده است:
- ورود دستی داده ها می تواند با کاواک متحول شود و شما می توانید زمان کمتری را برای دست زدن به داده ها و زمان بیشتری را برای فروش صرف کنید.
- نرمافزار مدیریت فروش کاواک یک فروشگاه آسان برای تمام نیازهای ردیابی فروش شما فراهم میکند و اطلاعات را از منابع دادههای فروش شما جمعآوری میکند.
- داشتن یک دیدگاه ساده از فرآیند فروش شما ضروری است.
- سیستمهای مدیریت فروش انعطافپذیر ابزار ارزشمندی برای ایجاد فرآیند فروش عالی برای کسبوکار شما هستند. سفارشیسازی گسترده و در عین حال ساده کاواک، پیشبینی و تغییر چیزها را آسان میکند و تأثیر آن را فوری میکند.