لوگو کاواک

شماره تماس: 982191016453+

اتوماسیون فروش چیست و چه مزایایی دارد؟ آشنایی با 3 ابزار اتوماسیون

اتوماسیون فروش

اتوماسیون فروش به شما امکان می دهد از چندین ابزار برای حذف یا سرعت بخشیدن به کارهای خسته کننده و دستی استفاده کنید. با کاهش زمان صرف شده برای کارهای تکراری یا اداری در کسب و کار خود، می توانید کارایی را افزایش دهید و بر سایر موارد مهم تمرکز کنید.

به عنوان مثال، کارکنان فروش می‌توانند پیام‌ها را در نقاط مختلف سفر مشتری خودکار کنند، بنابراین مجبور نیستند یک ایمیل را از ابتدا پیش‌نویس کنند یا همان ایمیل را برای چندین مشتری احتمالی ارسال کنند. در نتیجه، آنها می توانند منجر به فروش بیشتر شوند و ارتباط خود را با مشتریان فعلی برای حفظ و نگهداری تقویت کنند.

اتوماسیون فروش مزایای بسیار دیگری دارد که می تواند به افزایش تلاش های فروش شما و افزایش سود شما کمک کند. در نهایت، مهمترین مزیت این است که توانایی انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر و در عین حال به حداقل رساندن خطر خطاها و اطمینان از فرآیندهای منسجم و کارآمد است.

اتوماسیون فروش چیست؟

اتوماسیون فروش چیست؟

اتوماسیون فروش فرآیند استفاده از نرم افزار و ابزار برای خودکارسازی فرآیندهای فروش از جمله تولید سرنخ، بازاریابی ایمیلی و پیش بینی فروش است. در نتیجه، می توانید کارهای دست و پا گیر را که وقت کارکنان فروش شما را از می گیرد، کاهش دهید و بر ارتباط با مشتریان و مشتریان بالقوه تمرکز کنید. ابزارهای زیادی برای این منظور وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند اتوماسیون ایمیل، هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون قرار ملاقات.

اتوماسیون فروش ابزارهای لازم برای نهایی کردن معاملات بیشتر را بدون قربانی کردن تعاملات انسانی با کیفیت به کارکنان فروش ارائه می دهد. بسیاری از ابزارهای این نوع اتوماسیون می توانند به سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) متصل شوند که بینشی در مورد نیازهای مخاطبان شما فراهم می کند.

با درک بهتر از اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند، خواسته های آنها و عادات خرید آنها، می توانید استراتژی خود را برای آنها تنظیم کنید. به علاوه، می توانید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و کمپین های سفارشی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد به راحتی سرنخ ها را در سفر خریدار قیف کنید.

ابزارهای اتوماسیون نیز اغلب دارای قابلیت تجزیه و تحلیل و گزارش هستند. گزارش های فروش معمولا شامل اطلاعاتی درباره کمپین‌های شما می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که ببینید کدام یک موفق بوده و کدام‌ها موفق نبودند. همچنین می‌توانید شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI های فروش) و معیارهای ارزشمند را پیگیری کنید، بنابراین می‌توانید تصمیم‌های تجاری مبتنی بر داده‌ بگیرید و فرصت‌ها را شناسایی کنید.

علاوه بر این، اتوماسیون فروش به متحد کردن تیم فروش شما کمک می کند و داده های ثابت را تضمین می کند. ناهماهنگی ها می تواند منجر به اطلاعات تکراری شود که می تواند محاسبات شما را نادیده بگیرد و یک اثر دومینو ایجاد کند که بر تجارت شما تأثیر منفی می گذارد. با کاهش خطر مغایرت و خطای انسانی، می توانید از صحت داده های خود اطمینان حاصل کنید.

مزایای اتوماسیون فروش چیست؟

مزایای اتوماسیون فروش

ابزار اتوماسیون فروش می تواند به طور قابل توجهی برای اعضای تیم فروش و کسب و کار کلی شما مفید باشد. مزایایی که این اتوماسیون برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد عبارتند از:

1- افزایش کارایی و بهره وری

اتوماسیون فروش، وظایف دستی و وقت گیر را حذف می کند و به طور موثر آنها را از جریان کاری شما حذف می کند. در نتیجه، کارکنان فروش می توانند با زمان اختصاص داده شده خود کارهای بیشتری انجام دهند، کمتر بر فعالیت های اداری تمرکز کنند و به طور موثر معاملات را ببندند. همچنین می‌توانید کارهای تکراری فروش را که مانع بهره‌وری در کسب‌وکارتان می‌شوند، خودکار کنید.

2- افزایش فروش

ابزار اتوماسیون نه تنها تیم شما را به تمرکز بر فروش تشویق می کند، بلکه موانعی را که نهایی کردن معاملات را چالش برانگیز می کند، از بین می برد. اتوماسیون می تواند از فرآیند فروش شما پشتیبانی کند و به شما کمک کند فروش بیشتری را نهایی کنید و سود خود را افزایش دهید. این نوع نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا ببینید مشتریان در کجای فرآیند خرید هستند، بنابراین می‌توانید نوع مناسب پیام‌رسانی را در بهترین زمان ارائه دهید و آنها را با موفقیت از مرحله‌ای به مرحله دیگر منتقل کنید.

3- بهبود تولید سرنخ

ابزارهای مختلف فروش می توانند به شما کمک کنند تا افرادی را که به احتمال زیاد از کسب و کار شما خرید می کنند شناسایی کنید. به جای تمرکز بر هر مشتری که با شرکت شما تعامل دارد، تیم فروش شما می‌تواند سرنخ‌های گرم را جذب کند و آنها را در فرآیند فروش حرکت دهد.

4- حفظ مشتریان بیشتر

این ایده خوبی است که حتی پس از تبدیل شدن به مشتری، با مخاطبان خود رابطه ایجاد کنید. انجام این کار می تواند به حفظ، افزایش وفاداری کمک کند و بیش فروشی و یا فروش مکمل بسته های محصول یا خدمات مختلف را برای تیم فروش شما آسان تر کند. به علاوه، می توانید با حفظ مشتریان بیشتر، احتمال خریدهای مجدد را افزایش دهید.

5- ایجاد گزارش

گزارش های فروش ضروری هستند زیرا داده‌های لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه کسب‌وکار را در اختیار شما قرار می‌دهند. در حالی که بسیاری از تیم‌های فروش برای ایجاد این گزارش‌ها روی فایل های اکسل و ورود دستی داده حساب می‌کنند، اتوماسیون فروش می‌تواند به سرعت گزارش‌های سفارشی با داده‌های دقیق برای کسب‌وکار شما ایجاد کند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و اطلاعات دقیقی را در اختیار سهامداران و تصمیم گیرندگان قرار می دهد.

6- حضور بهتر برای کارکنان فروش

فرآیندهای ناپیوسته می تواند یادگیری سریع رموز کار را برای استخدام کنندگان جدید دشوار کند. هنگامی که گردش کار فروش خود را خودکار می کنید، منحنی یادگیری برای کارمندان جدید شیب کمتری دارد زیرا ابزارها و استراتژی های مورد استفاده در سراسر صفحه یکسان هستند.

7- بهبود تجربه مشتری

امروزه مصرف کنندگان انتظار خدمات سریع و کارآمد را دارند. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که مصرف کنندگان به سرعت تضمین فروش مورد نیاز برای تصمیم گیری را با اتوماسیون فروش دریافت می کنند. به علاوه، می‌توانید به سرعت پیشنهادات را برای پیشبرد مذاکرات ارائه دهید.

3 ابزار اتوماسیون فروش

ابزارهای اتوماسیون فروش

ابزارهای اتوماسیون فروش به اشکال مختلف در دسترس هستند و برای کمک به کسب و کار شما در دستیابی به اهداف خاص طراحی شده اند. نمونه هایی از ابزارهای اتوماسیون عبارتند از:

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

نرم افزار CRM به شما امکان می دهد مخاطبان خود را در یک مکان متمرکز مدیریت کنید و به شما امکان می دهد تا تعاملات با مشتریان را پیگیری کنید و اطلاعات مشتری را سازماندهی کنید. در حالی که یک CRM اغلب به عنوان یک مخزن برای داده های مشتری شناخته می شود، همچنین می تواند وظایف فروش خاصی را برای افزایش شخصی سازی، پرورش سرنخ ها، افزایش کارایی و ایجاد درآمد بیشتر خودکار کند.

برای مثال، می‌توانید پیام های انبوه را خودکار کنید تا با ماژول ارسال پیام انبوه نرم افزار CRM کاواک تبدیل‌ها را افزایش دهید. پیام های مختلف را به گروه های مختلف مخاطبان خود ارسال کنید تا مشتریان بالقوه را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید.

پلتفرم های زمان بندی

پیدا کردن زمان مناسب برای برنامه‌ریزی تماس‌ها با سرنخ‌های سرد با مشتریان احتمالی می‌تواند چالش برانگیز باشد. با ابزارهای زمان بندی فروش، می توانید بدون توجه به مناطق زمانی و تعهدات موجود، بهترین زمان برای ملاقات با مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.

به سادگی پیوندی به ابزار زمان بندی برای گیرنده ارسال کنید، و آنها می توانند بر اساس در دسترس بودن تیم شما، راحت ترین زمان را برای آنها انتخاب کنند. سپس، قرار ملاقات به طور خودکار در تقویم شما ظاهر می شود. این نه تنها اصطکاک و ناامیدی ناشی از ارسال پیام‌های رفت و برگشتی را کاهش می‌دهد، بلکه به شما امکان می‌دهد به سرعت با مشتریان احتمالی روبرو شوید.

سیستم های اتوماسیون ایمیل

اتوماسیون ایمیل به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را تنظیم کرده و در زمان‌های خاص یا زمانی که محرک‌های خاصی برآورده می‌شوند، ارسال کنید. برای مثال، اگر مخاطبی محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه کند اما خرید را نهایی نکند، می‌توان یک ایمیل سبد خرید به‌طور خودکار ارسال کرد و به او یادآوری کرد که خرید را تمام کند.

ایمیل‌های خودکار می‌توانند هنگام ارسال پیام به چندین مشتری ارزشمند باشند. به جای کپی و چسباندن بارها و بارها یک پیام، می توانید یک ایمیل برای ارسال به چندین گیرنده ایجاد کنید. در حالی که ایمیل حاوی اطلاعات یکسانی است، عناصر مختلف را می توان شخصی کرد. علاوه بر این، نرم افزار اتوماسیون فروش مثل ایمیل، اغلب دارای قالب هایی است که می توانید از آنها برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای فروش استفاده کنید.

کارهای خود را با اتوماسیون تسریع کنید

آیا اتوماسیون فروش ارزشش را دارد؟ بله، نرم‌افزار، ابزارها و استراتژی‌های اتوماسیون می‌توانند کار شما را تسریع کنند و به شما این امکان را می‌دهند که تلاش‌های فروش خود را افزایش دهید و سود سازمان خود را افزایش دهید. به علاوه، با کاهش زمان صرف شده برای فعالیت های اداری یکنواخت، تکراری و وقت گیر، می توانید کارایی و بهره وری فروش را در محل کار افزایش دهید.

انواع زیادی از ابزارهای فروش اتوماسیون وجود دارد که برای تیم های فروش مفید است. در نهایت، بهترین مورد برای کسب و کار شما به اهداف فروش، بودجه، اندازه بخش و غیره بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری، اهداف خود را مرور کنید و نرم افزارها و ابزارهای مختلف را ارزیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

برچسب ها

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید