امروزه آمار CRM در همه جا آنلاین است و بخش بزرگی از تحقیقات بازار نرم افزار را تشکیل می دهد. در نگاه اول ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن ارتباطات انسانی به عنوان پایه و اساس همه چیز عمل می کند. یک روز کاری معمولی با یک احوالپرسی دوستانه به یک همکار شروع می شود، سپس با شبکه سازی بین سهامداران و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان ادامه می یابد. با این حال، دنیای دیگری وجود دارد که زیربنای دنیایی است که برای ما آشناست؛ دنیای آمار.
آمار نرم افزار CRM به طور عمده به این دلیل است که CRM یکی از سریع ترین و مهم ترین انواع برنامه های تجاری و محصولات SaaS در سطح جهانی است. در این مقاله ما آمار سی آر ام را به صورت کلی از منابع مختلف از جمله شرکت های تحقیقاتی فناوری اطلاعات، آژانس های بازاریابی دیجیتال، مجلات تجاری و … ارائه می کنیم.
معنی CRM چیست؟
یک CRM بسیار بیشتر از یک دفترچه آدرس دیجیتال است. داده های مشتری را سازماندهی می کند، فروش را ردیابی می کند و گردش کار تیم شما را ساده می کند. استفاده از CRM برای خودکارسازی کارهایی مانند پیگیری و متمرکز کردن ارتباطات باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطا می شود. برای شما، این به معنای روابط قوی تر با مشتری، معاملات بسته تر و کار دستی کمتر است.
چه یک استارت آپ یا یک شرکت تجاری باشید، یک CRM برای شخصی سازی تجربیات مشتری، افزایش فروش و مقیاس بندی کارآمد ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار، مطاله مقاله نرم افزار CRM چیست؟ را به شما توصیه می کنیم.
47 آمار CRM که باید بدانید
مقاله ما به بررسی آماری می پردازد که نقش CRM را در تجارت مدرن تعریف میکند و عملکرد فروش، پذیرش کاربر، حفظ مشتری و بهبود بهرهوری را پوشش میدهد. با دادههای مربوط به هوش مصنوعی، CRM موبایل و کارایی کاربر، این آمار CRM به شما کمک میکنند تأثیر CRM را بر کسبوکارتان ارزیابی کنید و تصمیمهای هوشمندانهتر و استراتژیکتر را برای رشد اتخاذ کنید.
آمار پذیرش CRM
آمار CRM مربوط به نرخ پذیرش CRM، به ما در مورد تعداد افراد، کسب و کارها و سازمان هایی که در حال حاضر از ویژگی های CRM در فعالیت های خود استفاده می کنند یا قصد استفاده از آن را دارند، می گوید. داده های ارائه شده در زیر به وضوح نشان می دهد که پذیرش CRM در یک مسیر صعودی ثابت است.
برای استفاده حداکثری از این آمار CRM، کسب و کارها باید بر روی یکپارچه سازی ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت بات ها و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده تمرکز کنند، زیرا شرکتهایی که از هوش مصنوعی در CRM استفاده می کنند احتمالا از اهداف فروش فراتر می روند. علاوه بر این، با ظهور CRM موبایل و این واقعیت که 70٪ از کسب و کارها از آن برای ارتقای استراتژی های فروش خود استفاده می کنند، اتخاذ یک پلت فرم CRM سازگار با موبایل می تواند به نمایندگان فروش شما مزیت رقابتی بدهد.
1- پذیرش CRM همچنان در حال افزایش است. همان طور که تحقیقات گارتنر نشان می دهد، درآمد CRM تا پایان سال 2017 از سیستم های مدیریت پایگاه داده پیشی گرفت. از سال 2018، نرخ رشد CRM حدود 16 درصد بود و هم چنان در سال 2025 در بازار نرم افزار پیشتاز است.
2- افزایش درآمد بین 2010 و 2020 در CRM اتفاق افتاد. درآمد CRM افزایش قابل توجهی از 14 میلیارد دلار در سال 2010 به 69 میلیارد دلار در سال 2020 داشته است. این رقم در سال 2025 حدود 55 میلیارد دلار خواهد بود، به این معنی که رشد را می توان در یک دهه 393 درصد اندازه گیری کرد.
3- ترغیب افراد به استفاده از CRM ممکن است دشوار باشد. هم چنین آمار CRM در مورد پذیرش می گوید که حدود 83 درصد از مدیران ارشد گزارش کردند که با بی میلی مواجه شده اند و مجبور بوده اند به طور مداوم کارکنان را تشویق کنند تا نرم افزار CRM را در وظایف روزانه خود بگنجانند.
4- پیش بینی می شود بازار CRM تا سال 2028 سالانه 12 درصد رشد کند و انتظار می رود تا آن زمان این بازار به 129 میلیارد دلار برسد.
5- حدود 51 درصد از کسب و کارها هوش مصنوعی مثل چت بات، تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده، و ایجاد محتوا را به عنوان برترین روند CRM برای سال 2024 معرفی می کنند.
6- قبلا 65 درصد از کسب و کارها قبلا از سیستم های CRM با هوش مصنوعی مولد استفاده کرده اند. مشاغلی که از هوش مصنوعی مولد در CRM خود استفاده می کنند، 83 درصد بیشتر از اهداف فروش فراتر می روند.
7- هم چنین 70 درصد از کسب و کارها از سیستم های CRM موبایل برای ارتقای استراتژی های فروش خود استفاده می کنند.
8- کسب و کارهایی که از پلتفرمهای CRM تلفن همراه استفاده میکنند، 150 درصد بیشتر از اهداف فروش خود فراتر می روند که نشان دهنده اهمیت روزافزون تحرک در استراتژی CRM است.
آمار استفاده از CRM
این دسته از آمار CRM با تعداد کاربران سروکار دارد. این ارزیابی هم شرکت های بزرگ و هم سناریوهای سازمانی را که در داخل اتفاق می افتند، در بر می گیرد. به عبارت ساده، فقط به این دلیل که یک شرکت روی نرم افزار CRM سرمایه گذاری می کند، تضمین نمی کند که همه کارمندان واقعا از آن استفاده کنند.
9- 91 درصد از شرکت هایی با 11 کارمند یا بیشتر، از CRM استفاده می کنند. نادیده گرفتن اهمیت روزافزون سیستم های CRM دشوار است. 91 درصد از سازمان ها با 11 کارمند یا بیشتر، از نرم افزار CRM برای مدیریت روابط با مشتری و ترتیب فروش استفاده می کنند.
10- CRM به نمایندگان فروش اجازه می دهد معاملات بیشتری را ببندند. زمان محدودی که فروشندگان باید ارزش محصولات و خدمات خود را در یک جلسه آنلاین به اشتراک بگذارند، آنها را به چالش می کشد تا در صدر بازی خود قرار گیرند. این باعث می شود 70 درصد از نمایندگان فروش به راهکارهای CRM هنگام بستن معاملات اعتماد کنند.
11- بیشتر موارد استفاده مربوط به فروش است. امروزه، سیستم های CRM برای طیف وسیعی از صنایع و کاربردها، از جمله بازاریابی، مشاوره تجاری، تولید و غیره طراحی شده اند. طبق این آمار CRM، بهبود رضایت مشتری و ایجاد سرنخ های جدید 32 درصد از استفاده از CRM را تشکیل می دهد.
12- تیمهای فروش، 18 درصد از زمان خود را با استفاده از برنامههای CRM صرف میکنند و بیشتر تمرکزشان بر روی جذب مشتری و فروش است تا وظایف اداری.
13- 32 درصد از استفاده از CRM بر تولید سرنخ و بهبود رضایت مشتری متمرکز است و فروش را به بزرگترین کاربرد نرم افزار CRM تبدیل می کند.
14- 94 درصد از کسب و کارها پس از اتخاذ یک پلت فرم CRM، افزایش بهره وری فروش را گزارش می دهند.
15- 44 درصد از مشاغل افزایش بهره وری را بین 10٪ تا 29٪ تجربه کردند.
16- 43 درصد از کسب و کارها گزارش می دهند که نرم افزار CRM حجم کاری کارکنان را بین 5 تا 10 ساعت در هفته کاهش می دهد.
17- 50 درصد از پاسخ دهندگان می گویند این زمان با خودکار کردن کارهای تکراری صرفه جویی می شود.
18- 18 درصد از کسب و کارها نرم افزار CRM را در متمرکز کردن داده های مشتری برای دسترسی آسان مفید می دانند.
19- 41 درصد گزارش کردند که CRM ارتباط با مشتریان بالقوه و مشتریان را ساده می کند.
آمار بهره وری CRM
در این بخش از آمار سی آر ام به بررسی تاثیر مثبت CRM بر بهره وری می پردازیم. این ابزارها با توجه به تعداد زیاد ویژگی هایی که دارند، می توانند به روش های مختلفی به کار گرفته شوند و عملکرد کسب و کارهای کوچک و بزرگ را افزایش دهند.
20- CRM موبایل بهره وری در سایت را بهبود می بخشد. یکی از جنبه های مهم موفقیت پیاده سازی CRM قطعا CRM موبایل است. دسترسی آسان به داده ها به ویژه برای کاربران مهم است و می تواند بهره وری را تا 50 درصد افزایش دهد.
21- فروشندگانی که با مشتریان بالقوه رو در رو ملاقات می کنند باید همیشه جزئیات مهم را آماده داشته باشند. Nucleus گزارش داد زمانی که نمایندگان فروش به نرم افزار CRM شرکت خود دسترسی داشته باشند، بهره وری 14.6 درصد افزایش یافته است.
22- پذیرش CRM منجر به فروش بیشتر می شود. طبق این آمار CRM، حدود 94 درصد از کسب و کارها افزایش بهره وری فروش را پس از اجرای یک سرویس CRM گزارش می دهند. اتوماسیون کارهای روتین و ارتباطات یکپارچه از عوامل کلیدی این رشد هستند.
آمار CRM در مورد عملکرد فروش
برای بهبود عملکرد فروش با CRM، روی بهینه سازی ابزارهای CRM موبایل و اتوماسیون جهت افزایش تبدیل سرنخ و بهره وری فروش تمرکز کنید. از CRM برای افزایش دقت پیشبینی فروش و کوتاه تر کردن چرخه های فروش استفاده کنید. زیرا به تیم شما این امکان را می دهد که به طور مداوم سهمیه های فروش را به دست آورند. برخی آمار CRM در مورد عملکرد فروش به صورت زیر است:
23- 65 درصد از فروشندگانی که از CRM موبایل استفاده می کنند، سهمیه فروش خود را برآورده می کنند، در حالی که تنها 22 درصد این کار را نمی کنند.
24- پس از اجرای CRM، کسب و کارها به طور متوسط 29 درصد افزایش در درآمد فروش و 34 درصد افزایش در بهره وری فروش مشاهده می کنند.
25- 34 درصد از کسب و کارها متوجه می شوند که سیستم های CRM چرخه فروش متوسط آنها را 8 تا 14 روز کوتاه می کند.
26- هنگامی که کسب و کارها از CRM استفاده می کنند، هزینه سرنخ می تواند تا 23٪ کاهش یابد.
27- شرکتهایی که فناوری CRM را پیادهسازی کردهاند، تا ۴۲ درصد پیشرفت در دقت پیشبینی فروش داشتهاند.
28- نرم افزار CRM می تواند نرخ تبدیل را تا 300 درصد افزایش دهد، به کسب و کارها کمک می کند تا با درک بهتر مخاطبان، سرنخ ها و فروش بیشتری داشته باشند.
آمار CRM در مورد تعامل با مشتری
برای تقویت تعامل مشتری با CRM، روی استفاده از دادهها برای شخصیسازی تعاملات تمرکز کنید، به ویژه در کمپین های ایمیل، که نرخ تعامل بالاتری را شاهد هستند. با خودکار کردن وظایف پشتیبانی و ردیابی تعاملات در زمان واقعی، کارایی خدمات مشتری را بهبود بخشید. استراتژیهای حفظ مشتری را اولویتبندی کنید، زیرا کسبوکارهایی که از CRM استفاده میکنند، افزایش قابل توجهی در رضایت و حفظ مشتری مشاهده می کنند. آمار CRM در این رابطه می گوید که:
29- شرکت هایی که از ابزارهای CRM استفاده می کنند شاهد افزایش 27 درصدی در حفظ مشتری هستند.
30- کمپین های ایمیل شخصی سازی شده بر اساس داده های CRM نسبت به کمپین های غیرشخصی 14 درصد نرخ کلیک بیشتری دارند.
31- 47 درصد از کسب و کارها پس از پیاده سازی CRM، کارایی خدمات مشتری را بهبود بخشیده اند.
32- 75 درصد از سازمان هایی که از CRM استفاده می کنند، پیشرفت های قابل توجهی را در رضایت مشتری تجربه کرده اند.
33- 94 درصد از مشتریان احتمالا از یک منبع، خریدهای تکراری انجام می دهند.
کلام آخر
در دنیای به هم پیوسته امروزی، نرم افزار CRM در حال تغییر تجارت است. ما داده های آمار CRM را ارائه کردیم، اما این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام اعداد برای آینده شرکت شما مهم هستند.
آیا روند صعودی در پذیرش CRM شما را متقاعد می کند که سیستم را دریافت کنید؟ یا اینکه تلاش برای واداشتن کارمندان به استفاده از آن بیشتر از مزایای آن خواهد بود؟
از طرف خود ما با آمارهای مربوط به اثربخشی CRM متقاعد شدهایم و شما را تشویق میکنیم تا کسب و کار خود را با ابزارهایی متحول کنید که به شما کمک می کند مشتریان بیشتری را حفظ کنید، بهره وری بیشتری داشته باشید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید. همین امروز نرم افزار CRM کاواک را امتحان کنید و از قدرت CRM آنلاین برای افزایش فروش خود بهره مند شوید.
منبع: https://crm.org/crmland/crm-statistics